MONTAG, DIENSTAG, MITTWOCH & FREITAG

06:00 - 08:15

MONTAG - FREITAG

16:00 - 22:00

SAMSTAG

09:00 - 16:30

SONNTAG

10:30 - 14:00

18. November 2022

  • Home  
  • 18. November...

WOD 11/18/2022

Warm-up

1. Movement Prep/Activation and Increasing Heart Rate

Banded 7’s Warm-Up
-into-

3 rds (empty barbell or increasing light weight)
– 5 Deadlifts
– 5 Strict-Presses
– 5 Front-Squats
– 5 Power Cleans
– 5 Thrusters

2. Strength Prep
Athletes will be strict pressing for a 4 RM and then perform 2 drop sets off of that established 4 RM. Athletes should establish a strong rack position when stepping back with the weight. Barbell must be in contact with the shoulders/upper torso when performing each rep. Athletes should keep the core braced and avoid using any assistance from the legs for reps. Cue athletes to breathe into a braced core and exhale when pressing. If athletes have discomfort in their lower back while pressing, allow them to maintain a slight stagger stance with the feet during sets.

Strength
Shoulder Press (- Establish a 4 RM for the day. Then, perform a drop set of 8-10 reps at 90% and 8-10 reps 80% of that 4 RM.)
WOD-Prep
3 rds
– 1 Deadlift
– 1 Shoulder to Overhead
– 1 Front-Squat
– 1 Power-Clean
– 1 Thruster
(Build in weight)
Workout (Time)

„Barbell Bash“
 

For time
– 50 Deadlifts (42,5/60)
– 40 Shoulder-to-Overhead-
– 30 Front-Squats
– 20 Power-Cleans
– 10 Thrusters

Target time: 12-14 minutes
Time cap: 18 minutes

Cooldown/Mobility

1 rd
– 1 min. Foot-smash w/ Lacrosse-Ball e/s
– 1 min. Couch-Stretch e/s
– 1 min. Trap-Smash e/s

Unsere Maßnahmen zu COVID-19

Deutsch

Deine Gesundheit steht für uns an erster Stelle. Daher kümmern wir uns natürlich darum, dass Du Dein Training bei uns jederzeit ohne Sorge fortsetzen kannst. Wir brauchen dazu jedoch auch Deine Mithilfe - denn nur gemeinsam kann das funktionieren. Bitte beachte bei Deinem Workout stets unsere aktuell geltenden Hygienehinweise und Regeln und desinfiziere weiterhin alles, was Du anfasst.

Zusätzlich findest Du hier weitere Regeln, die zu beachten sind:

  • Ab 03.04. entfallen sämtliche Corona-Schutzmaßnahmen und Zutrittsbeschränkungen. Das heißt, Du darfst wieder ganz ohne Einschränkungen zu uns ins Training kommen - Du brauchst keinen Impf-, Genesenen- oder Testnachweis mehr vorzeigen. Bitte halte Dich dennoch an alle allgemein gültigen Hygienemaßnahmen und Verhaltensregeln für ein achtsames und faires Miteinander.Es besteht damit auch keine Maskenpflicht mehr - Wir empfehlen Dir zu Deinem und unserem Schutz jedoch weiterhin auf allen Laufwegen und in den Umkleiden eine Mund- und Nasenbedeckung zu tragen. Danke

Wir freuen uns, Dich (wieder) persönlich bei uns zu begrüßen. Bis bald und bleib gesund.

Dein Kampfgeist Team.

English

Your health is our first priority. Therefore, we naturally take care that you can continue your training with us at any time without worry. However, we also need your help - because this can only work together. Please always follow our current hygiene instructions and rules during your workout and continue to disinfect everything you touch.

In addition, you will find further rules to be observed here:

  • As of 03.04. all Corona protection measures and access restrictions will no longer apply. That means you can come to our training again without any restrictions - you don't need to show any vaccination, convalescence or test certificate anymore. Nevertheless, please adhere to all generally valid hygiene measures and rules of conduct for a respectful and fair cooperation.Masks are no longer required - however, we recommend that you continue to wear a mouth and nose covering on all paths and in the locker rooms for your own and our protection. Thank you

We are looking forward to welcoming you personally (again). See you soon and stay healthy.

Your Kampfgeist Team.

PROBETRAING ANMELDUNG